Låt er inte luras – del 2

Nörd som jag är så kan jag verkligen grotta ner mig i bilder och analysera olika vinklar och vrår av ett och samma hem. Och då menar jag så kallade kändishem. Syftar då på att självaste hemmet snurrat i såväl tryckta som digitala magasin.

Och jag blir alltid lika förvånad över att mäklarbilder är aningen fattigare (mitt högst personliga tycke, givetvis) än till exempel bilder tagna för olika inredningsmagasin.

Jag menar bara, en sådan industri det blivit med lägenhetsstyling inför försäljning, så verkar det på något vis som att mäklarbilderna inte tas med lika mycket kärlek, som den som läggs ner på styling. Aldrig har väl uttrycket att snubbla på mållinjen passat bättre i inredningssammanhang?

Här ser ni till exempel olika vinklar och styling på ett och samma kök. Det här är ett riktigt kändis-kök som fotats mycket och väl för olika magasin.

Foton lånade med kärlek, bild 1 Åhlens, bild 2 och 3 Elle Decoration

Lägenheten såldes nyligen av det härparet (uppmärksammat av bland andra Johanna Bradford) och när jag såg bilden på Johannas blogg fick jag titta till några gånger extra för att konstatera att det är samma kök som bilderna ovan.

Vill bara förtydliga; att herregud, det är ju fantastiskt kök, ett äkta håll-käften-kök, men visst ser det mer inbjudande ut på de tre första bilderna, än på själva bilden som faktiskt ska sälja in hemmet? Och vad är det då som egentligen skiljer- inte alls särskilt mycket om ni kikar på stylingen, utan helt enkelt vinkel, ljus och perspektiv.

Blir så glad om ni kommenterar, hissar eller dissar innehållet i mina inlägg.

Taggar
,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *